دعای عظم البلا رهــــــ☆سیدعلی☆بــــــــرم :: بایگانی نوشته ها
منوی اصلی
موضوعات وبلاگ
وصیت شهدا
وصیت شهدا
لینک دوستان
پیوندهای روزانه

بخش های دیگر

فتوبلاگ من
پرسش و پاسخ
یادداشت بازدیدکنندگان
گالری وبلاگ

Up Page

نظرسنجی

برای تعجیل درفرج امام زمان(عج)چندتا صلوات حاضری بفرستی؟/
10تا
20
30
40
50



جستجو

دوستان من

نویسندگان

شهادت مظلومانه قرآن ناطق، امام صادق-علیه السلام بر شما تسلیت باد.


امام صادق علیه السلام:


دوستان خدا آنانند که هنگامیکه مشاهده کنند،


حرامهای پروردگار را مردم حلال می شمارند،


مانند پلنگ زخم خورده غضبناک شوند.










 


*آنچه می*دانید، عمل کنید؛ و در آنچه نمی*دانید؛ احتیاط کنید تا روشن شوید؛ و اگر روشن شدید، بدانید که بعضی معلومات را زیر پا گذاشته*اید.


*نگاه تند به زیردست، برای ترساندن آزاررسانی از نوع حرام است؛ و تبسم به عاصی و گناه*کار، برای تشویق، یاری بر معصیت است.

*به فكر خود باشيم، خود را اصلاح كنيم. اگر به خود نرسيديم و خود را اصلاح نكرديم، نمي توانيم ديگران را اصلاح كنيم.

*اگر بي تفاوت باشيم و براي رفع گرفتاريها و بلاهايي كه اهل ايمان بدان مبتلا هستند دعا نكنيم، آن بلاها به ما هم نزديك خواهد بود.

*واي بر ما اگر در خصوص خوردنيها و نوشيدنيها از حرام اجتناب نكنيم! زيرا همين غذاها است كه منشأ علم و ايمان و يا كفر ما مي شود!

*خواندن قرآن در هر روز، و ادعیه مناسبه اوقات و امکنه (مکان*ها)، در تعقیبات و غیر آنها؛ و کثرت تردد در مساجد و مشاهد مشرفه؛ و زیارت علما و صلحاء و همنشینی با آنها، از مرضیات خدا و رسول(ص) است و باید روز به روز، مراقب زیادتی بصیرت و انس به عبادت و تلاوت و زیارت باشد.

*کثرت مجالست با اهل غفلت، مزید قساوت و تاریکی قلب و استیحاش (گریزان بودن) از عبادت و زیارات است؛ از این جهت است که احوال حسنه حاصله از عبادات و زیارات و تلاوت*ها، به سبب مجالست با ضعفا در ایمان، به سوء حال و نقصان، مبدل می*شوند؛ پس، مجالست با ضعیف الایمان ـ در غیر اضطرار و برای غیر هدایت آنهاـ سبب می*شود که ملکات حسنه خود را از دست بدهد، بلکه اخلاق فاسده آنها را یاد بگیرد.


*هر كه عمل كرد به معلومات خودش، خداوند مجهولات او را معلوم مي فرمايد!

*ا
گر می خواهید از ناحیه دعا به جایی برسید، زبان حالتان این باشد: تسلیم خدا هستیم، هر چه بخواهد بکند، بنا داریم عمل به وظیفه بندگی کنیم.

*با كسي نشست و برخاست كنيد كه همين كه او را ديديد به ياد خدا بيفتيد، به ياد طاعت خدا بيفتيد، نه با كساني كه در فكر معاصي هستند و انسان را از ياد خدا باز مي*دارند.

*وداع از اين دنيا براي ما بسيار نزديك است، ولي ما آن را بسيار دور مي*بينيم وگرنه اينقدر با هم نزاع نداشتيم.

*دنياپرستان را بنگريد كه به چه دل بسته*اند و بر سر چه با هم نزاع دارند، به دنيايي از كاغذ و مقوا و خانه عنكبوت!

http://www.goyda.ir

برای شادی روحشان فاتحه مع الصلوات

 





 

هر آدینه قطره های اشک بر گونه ها لغزانند

مهتاب در ساحل انتظار پهلو گرفته است

کوه ها و دشت ها أینَ السَبَبُ المُتَصِلُ بَینَ الأرضِ وَ السَّمَاءِ را فریاد می زنند

ستاره ها بی قرار؛ شب تا سحر أمَّن یُجیِب می خوانند

سروها گردن برافراشته اند تا از افق ها  تو را فریاد بزنند

صدای قناری ها در حنجره یخ زده است

زمین در انتظار بوسیدن گام هایت بی تاب است

آه! ای که وجودت از جنس آسمان است

در زمستان فراقت؛ گلی به گلستان نمانده است

کاش بیایی! با حریر نفست بر کالبد خسته از انتظار شقایق ها ؛ جانی دوباره بخشی

کاش بیایی! همچو موسی، به عصای ظهورت بشکافی دیوار فاصله  را

ای نسیم صبحگاهی! کاش بر ما مژده آری؛

که آری این آدینه مردی با جامه ای از بهار بر تن؛

مردی از نسل یاسیِن وَ الذارِیات

مردی از سلاله یاس، با پرچم نصرت بر دوش

 
با ذکر أنَا الحَق می آید

تا پروانه های سرگردان در چمنزار نگاهش

 
نفسی تازه کنند.

منبع:tebyan.net





 

آیت لله حسن زاده آملی

 

مادر كه فرزند را دوست دارد، و عالمي كه متعلمان خود را، و نيكوكار كه محبّ محسن اليهم است، و سلطان عادل كه محب رعيت است ، و پيغمبران كه محب امتان اند؛ حبّشان بيشتر از حب محبوبان است،

پس خدا هم چنين با آنكه حبّ او اعظم و بيشتر است پس درد و الم و مرض و فقر براي علتي است مقتضي حب . (هزار و يك نكته - نكته 773)
...اگر انسان قلب شكسته‌اي پيدا كرد (فرمود: «أنا عند المنكسرة قلوبهم») مي‌شود ميزبان خدا.
اينكه (خدا) فرمود من نزد دل‌هاي شكسته‌ام، يعني اگر كسي دلشكسته شد، ميزبان خداست؛ چون يك انسان دلشكسته، از همه جا نا اميد است؛ فقط مي‌گويد الله؛ و درست مي‌گويد الله؛





درد و دل با خدا,راز و نیاز با خدا,خدا کیست,


ستایش خداوندی را سزاست که از اسرار نهان ها آگاه است ،


و نشانه های آشکاری در سراسر هستی بر وجود او شهادت می دهند ؛

هرگز برابر چشم بینندگان ظاهر نمی گردد ؛                                                                    
نه چشم کسی که او را ندیده می تواند انکارش کند ،                                                                
و نه قلبی که او را شناخت میتواند مشاهده اش نماید ..

در والایی و برتری از همه پیشی گرفته ؛                                                                          
پس، از او برتر چیزی نیست ،                                                                                                  
و آنچنان به مخلوقات نزدیک است که از او نزدیکتر چیزی نمی تواند باشد ...

مرتبه ی بلند او را از پدیده هایش دور نساخته ،                                                                       
و نزدیکی او با پدیده ها، او را مساوی چیزی قرار نداده است ..

عقل ها را بر حقیقت ذات خود آگاه نساخته ،                                                                         
اما از معرفت و شناسایی خود باز نداشته است ..

پس اوست که همه ی نشانه های هستی بر وجود او گواهی می دهند ،                              
و دل های منکران را بر اقرار به وجودش واداشته است ،

خدایی که برتر از گفتار تشبیه کنندگان و پندار منکران است ...

"خطبه ی 49 نهج البلاغه"

منبع:dar-jostejooye-khoda.blogfa





 

سوال: آیا پوشاندن روی پا در مقابل نامحرم واجب است؟
امام خمینی (ره)
باید پاها را از نامحرم بپوشاند.
استفتائات موجود در واحد پاسخ به سوالات جامعة الزهراء(قم)

آیت الله اراکی (ره)
پوشاندن روی پا در مقابل نامحرم واجب است.
العروة الوثقی، 1378، ج1، ص414، با استفاده از فصل فی الستر و الساتر المسائل الواضحه.
1373، ج 2، ص 91، احکام النظر با استفاده از م 2449



آیت الله بهجت (ره)
بسمه تعالی، بله، واجب است.
استفتائات موجود در واحد پاسخ به سوالات جامعة الزهراء(قم)

آیت الله تبریزی (ره)
بسمه تعالی. بنابر احتیاط وجوبی لازم است. والله العالم.
استفتائات موجود در واحد پاسخ به سوالات جامعة الزهراء(قم)

آیت الله خامنه ای (دام ظلّه)
بله. واجب است.
استفتائات موجود در واحد پاسخ به سوالات جامعة الزهراء(قم)

آیت الله سیستانی (دام ظلّه)
پاها را باید از نامحرم بپوشاند.
مسائل جدید از دیدگاه علما و مراجع تقلید، 1383، ج 3، ص 112 فقه برای غرب نشدی شان، 1382، ص 301، با استفاده از م497

آیت الله شبیری زنجانی (دام ظلّه)
باسمه تعالی. بلی واجب است.
استفتائات موجود در واحد پاسخ به سوالات جامعة الزهراء(قم)

آیت الله فاضل لنکرانی (ره)
بلی زن باید پای خود را از نامحرم بپوشاند.
استفتائات موجود در واحد پاسخ به سوالات جامعة الزهراء(قم)

آیت الله مکارم شیرازی (دام ظلّه)
در صورتی که منشأ فسادی شود پوشانیدن آن لازمست.
استفتائات موجود در واحد پاسخ به سوالات جامعة الزهراء(قم)

آیت الله نوری همدانی (دام ظلّه)
بسمه تعالی. بلی واجب است بپوشاند.
استفتائات موجود در واحد پاسخ به سوالات جامعة الزهراء(قم)

آیت الله وحید خراسانی (دام ظلّه)
پوشاندن روی پا مطلقاً واجب است.
منهاج الصالحین، 1386، ج 3، ص 293، با استفاده از م 1233 توضیح المسائل، 1379، ص 666، با استفاده از م 2499 و پاسخ دریافتی از دفتر معظم له






«فلاتخضعن بالقولِ فیطمعَ الّذی فی قَلبهِ مرضٌ وقُلنَ مَعروفاً

پس به نرمی(وناز)سخن مگویید،تاکسی که دردلش (نوعی) بیماری

است طمع ورزد؛وسخنی پسندیده بگویید.»

مفهوم این کلام الهی این است که زن ومردودختروپسر می توانند

بایکدیگرصحبت کنند،ولی بادوشرط:

1-محتوای سخن

دراین زمینه می فرمایند:«قلن قولا معروفا»سخن شایسته باید گفت،

نه این که سخنان مهیج وتحریک کننده مانندعزیزم ،جــــانم،فدات شوم

دوستت دارم ،گلم و....به یکدیگربگویند.

2-کیفیت سخن

سخن گفتن زن بامردودختروپسرنباید باناز وعشوه باشد، بلکه به

فرموده ی قرآن «لاتخضعن»یعنی بانرمی وخضوع درگفتار همراه نباشد

زیرااین گونه سخن گفتن باعث تحریک انسان می شود ازاین رو قرآن

این تدبیررابرای سالم ماندن جامعه اتخاذ کردوفرمود:بیماردلان بااین سخن

طمع پیدامی کنند.

 






خدایابه آدمیان بفهمان که آدمی به دمیست

وآن دم جزبه اذن تونیست.

بفهمان هرکه هرچه داردجزبه خواست تو نیست

 

ومال دنیاهیچ وفا نکند

وقدرت ووجاهت هیچ نپاید.

 

بفهمان که هیچ اراده ای بالاتراز اراده ی تونیست.

 

وهیچ کس رایارای مقابله ی باتونیست.